Prémium Waze hirdetés formátumok és funkciók
Prémium Waze hirdetés futtatására akkor van lehetőség, ha a hirdető magasabb havi költési szintet vállal. Ez jellemzően 6-800 ezer forint / hónap szinttől indul és további érdekes és értékes hirdetési lehetőségeket hoz magával az alap Waze hirdetéseken felül.
Branded Pin
Ahogy a felhasználók figyelemmel kísérik a navigáció során megjelenő közösségi információkat (útakadályok, traffipaxok, stb.) és elhaladnak vállalkozása közelében, a térképen megjelenik egy kis jelölő, amely az Ön logóját tartalmazza és amely arra a helyre mutat, ahol az Ön vállalkozása megtalálható.
Ez a jelölő (pin) lényegében az Ön plakát hirdetése, amely nem csak azt jelzi, hogy a közelben található az üzlete, hanem azonnal jelöli annak pontos helyét is, így a felhasználók már a megtekintés során eldönthetik, nem-e túl nagy kerülő megszakítani az éppen bejárt útvonalat és elnavigálni üzletébe.
Amikor a felhasználó erre tappint az ujjával, a prémium takeover hirdetés jelenik meg:
Takeover
Miután a felhasználó az Ön üzletét jelölő ikonra tappintott, egy ún. prémium takeover hirdetés jelenik meg.
Ezen egy teljesen saját banner kreatív jelenhet meg a Waze felületének felső harmadában 608x240px méretben.
A banner alatt megjelenő gombok segítségével a felhasználó azonnal a hirdetett helyre indíthat navigációt, de választható akció gomb még a „hely mentése”, a „későbbi útra mentés”, az „ajánlat mentése” vagy a „hívás most”.
Ez a lehetőség így sokkal több funkciót biztosít az alap Waze hirdetés során megjelenő takeover hirdetéshez képest.
Zero-Speed Takeover
Az előző hirdetés lokációtól független változata: akkor jelenik meg, amikor a felhasználó épp áll az autójával, például egy piros lámpánál vagy kevésbé szerencsés esetben egy dugóban. Mindkét helyzetben a felhasználó figyelme jobban terelhető a telefon kijelzőjére, sokan ilyenkor gyorsan megnézik a telefon értesítéseit, esetleg megírnak 1-2 rövidebb üzenetet, választ.
Kisebb vállalt büdzsé esetén is elérhető (legalább havi 6-800 ezer Ft), de ebben az esetben az alap Waze hirdetéseknél megismert kis képes + szöveges kreatív jelenik meg.
Közeli hely nyíl
Hasonló a branded pin formátumhoz, csak ez a térkép jobb vagy bal szélén jelenik meg olyan hely esetében, amely ugyan a közelben van, de nem elég közel, hogy látható legyen az éppen megjelenő térkép részleten. Működése és megjelenése megegyezik a branded pin-el azzal a különbséggel, hogy erre a nyílra kattintva a térképet a Waze elmozgatja annyira, hogy látható legyen, hol is van a hirdetett hely.
Waze Kereső
A Kereső a Waze applikáció esetében épp olyan fontos terület, mint a Google kereső a mindennapokban. Amikor egy felhasználó az Ön termékével vagy szolgáltatásával kapcsolatban keres, hirdetése megjelenhet a Waze applikáción belül megjelenő találati lista tetején logójával, cégnévvel, navigálási lehetőséggel.
Amíg az előző hirdetési forma ún. CPM, tehát 1000 megjelenés alapú árazással működik, addig a Kereső hirdetések a fizetett hirdetések mellett már ingyenesek, azonban önmagukban nem használhatók.
A prémium Waze hirdetések így nem csak a lokációhoz kötött megjelenéseket teszik még inkább márkázottá, de lokációtól független megjelenési lehetőséget is adnak.
Célzási lehetőségek
Egy prémium Waze hirdetés nem feltétlenül kell, hogy lokációhoz kötődjön, a zero-speed takeover hirdetés olyan helyeken is megjelenhet, amely nem kapcsolódik pontos koordinátákhoz.
A kampányokat az alábbi célzásokkal is lehet futtatni:
- Helybéli vagy turista?
- Milyen nyelven használja az appot
- Milyen operációs rendszeren használja az appot
- Milyen típusú helyek mentén halad épp?
- Az „otthon” és „munkahely” között navigál épp?
- Időjárás
- Forgalom típusa (pl épp dugóban áll)
- Tervezett útvonal hossza
- Napon belül aktuális idő
Ha a fentieken kívül más fajta célzásra lenne szüksége, írja meg nekünk, nem kizárt, hogy megfelelő költés vállalás mellett más lehetőségeket is megvalósít nekünk a Waze csapata.